Sahabat Sejati

Friday, 28 December 2012

NIAT NAK BERUBAH .



Assalammualaikum :)

Bismillahirrahmanirrahim . 

Alhamdulillah , semalam di beri ujian "kecil".

Masya-Allah , walaupun ujian itu kecil , 

tapi kesakitan nya hanya Yang Maha Esa yg dapat mengetahui . 

Namun, syukur ke hadrat Ilahi. 

Dengan limpahan kesakitan itu lah 

yg membuat kan diri ini insaf . 

Sedar akan kesilapan . 

Maklum semua , kesakitan itu penghapus dosa-dosa kecil . 

dengan itu , NIAT dihati perlu ada . 

Niat apa , rakan-rakan ? 

Niat nak berubah . 

Berubah kearah kebaikan . 

Berubah menuju keamanan . 

Keamnan HATI dan Nurani . 

Semoga Allah memudahkan urusan hamba-Nya yg kerdil ini 

Y___Y

LA Tahzan , Adah . 

Anda masih ada masa . Gunakan masa itu sebaik-baiknya . 

In sha Allah . 

Salam :')

Salam Perkenalan :)

Assalammualaikum :)

Salam petang, rakan-rakan . 

Wah , first entry kat blog baru nie . hehe . 

MEsti ramai yg tak tahu adah ade DUA blog . 

Adah sendiri lupa yg adah ade lagi satu blog . 

Tapi blog ni lebih private . 

Meluahkan apa yg terbuku , 

merungkaikan apa yang perlu , 

dan mencari sesuatu yg telah terkubur lama . 

Ya , rakan-rakan . 

Kita ni dah jauh terpesong . 

Masya-Allah , terlalu asyik dengan duniawi , sehingga kita lupa pada yg hakiki . 

*Nauzubillaminzalik . 

Kita ni insan yg kerdil ye , rakan-rakan . 

Jgn ingat kita akan hidup lama di dunia ini , sedangkan kita tahu 

tempat yg hakiki , yg mutlak nye di akhirat nanti . 

Mahukah kita dikumpulkan di padang Masyar nanti dengan keadaan mengaibkan ?

Mahukah kita dikumpulkan nanti dengan keadaan terseksa ?

YA Allah , Ya Tuhanku , 

Engkau Maha Mengetahui segalannya . 

Aku mohon agar Engkau buka kan lahh pintu hati ku ini seluas-luasnya , Ya Allah . 

Aku menangisi atas segala dosa-dosaku . 

Aku insan yg tidak sempurna . 

Aku insan yg lemah . 

Terlalu leka dengan nafsu di dunia . 

Sehingga aku lupa nikmat yg bakal diterima di akhirat kelak . 

Ampunkan aku , Ya Allah , Allah Yang Maha Besar T___T



Kadang-kala , kita perlukan seseorang yg sentiasa ingatkan kita tentang KEBENARAN dan KEKUASAAN ALLAH S.W.T :')