Sahabat Sejati

Friday, 28 December 2012

Salam Perkenalan :)

Assalammualaikum :)

Salam petang, rakan-rakan . 

Wah , first entry kat blog baru nie . hehe . 

MEsti ramai yg tak tahu adah ade DUA blog . 

Adah sendiri lupa yg adah ade lagi satu blog . 

Tapi blog ni lebih private . 

Meluahkan apa yg terbuku , 

merungkaikan apa yang perlu , 

dan mencari sesuatu yg telah terkubur lama . 

Ya , rakan-rakan . 

Kita ni dah jauh terpesong . 

Masya-Allah , terlalu asyik dengan duniawi , sehingga kita lupa pada yg hakiki . 

*Nauzubillaminzalik . 

Kita ni insan yg kerdil ye , rakan-rakan . 

Jgn ingat kita akan hidup lama di dunia ini , sedangkan kita tahu 

tempat yg hakiki , yg mutlak nye di akhirat nanti . 

Mahukah kita dikumpulkan di padang Masyar nanti dengan keadaan mengaibkan ?

Mahukah kita dikumpulkan nanti dengan keadaan terseksa ?

YA Allah , Ya Tuhanku , 

Engkau Maha Mengetahui segalannya . 

Aku mohon agar Engkau buka kan lahh pintu hati ku ini seluas-luasnya , Ya Allah . 

Aku menangisi atas segala dosa-dosaku . 

Aku insan yg tidak sempurna . 

Aku insan yg lemah . 

Terlalu leka dengan nafsu di dunia . 

Sehingga aku lupa nikmat yg bakal diterima di akhirat kelak . 

Ampunkan aku , Ya Allah , Allah Yang Maha Besar T___T



Kadang-kala , kita perlukan seseorang yg sentiasa ingatkan kita tentang KEBENARAN dan KEKUASAAN ALLAH S.W.T :')

2 comments:

  1. hai ! aisha follow sini !! follow balik eh ?? hihi , apapun lawa blog !

    ReplyDelete
  2. hai :)) lawa blog ? blog baru je ?

    ReplyDelete